Clown Milko dolblij met comeback Circus Renz: dit redt mijn huwelijk

Clown Milko dolblij met comeback Circus Renz: dit redt mijn huwelijk
Circus Renz Haarlem 23 december 2016 t/m 08 januari 2017

Haarlem – Ex-directeur Milko Steyvers is door het dolle heen met de terugkeer van Circus Herman Renz en zijn nieuwe rol daarbij. “Dit had ik nooit durven dromen. Iedereen mag weten hoe blij ik ben.”

Een jaar na het faillissement keert Circus Renz weer terug in Nederland. Nog geen jaar geleden ging het circus op de fles als gevolg van een torenhoge belastingschuld. Maar met dank aan de Noord-Hollandse ondernemer René Duursma, die de bedrijfsvoering overnam, maakt het circus komende winter een doorstart in Haarlem.

Daarin is opnieuw een belangrijke rol weggelegd voor oud-directeur Milko Steyvers. Hij keert terug in zijn oude vertrouwde rol als clown. Steyvers: “Dit had ik nooit durven dromen. Iedereen mag weten hoe blij ik ben. Dit geeft mij zo’n enorm goed gevoel.”

Naam behouden
Op initiatief van de ondernemer ging het balletje eerder dit jaar rollen. “Drie maanden na het faillissement kwam ik in gesprek met René Duursma en die zei: ik ben opgegroeid met Circus Herman Renz, mijn kinderen zijn opgegroeid met Circus Herman Renz en ik wil dat deze naam voor Nederland behouden blijft.”

Samen werkten ze aan de nieuw opzet. “Meneer Duursma zei: ik ga de financiën doen, jij treedt weer op als clown en met kerst is de eerste voorstelling. Fantastisch natuurlijk, als ik maar mag doen waar ik goed in ben: de clown spelen”, zegt de ex-directeur die na alle financiële malaise zelf geen circus meer mag beginnen in Nederland.

Nieuwe rol
De nieuwe rol als werknemer bevalt hem uitstekend. “Vooral het combineren van directeur zijn én optreden als clown vond ik erg lastig. Nu ben ik werknemer, ontvang salaris en ben daar gewoon erg blij mee. Er valt een grote last van mijn schouders af.”

Door alle problemen rondom het circus kwam zelfs zijn eigen huwelijk in gevaar. “Mijn vrouw wilde na vorig jaar nooit meer iets met het circus te maken hebben. Zo teleurgesteld was ze. Maar in deze nieuwe situatie kan zij thuis blijven en haar eigen dingen doen. Terwijl ik minder tijd kwijt ben aan het circus. Mijn huwelijk is hierdoor gered.”

Toch gaat het hem financieel nog altijd niet voor de wind. “Al ben ik zelf niet failliet gegaan, gaat het financieel nog steeds klote. Ik kan de vaste lasten van 2000 euro niet meer ophoesten en moet waarschijnlijk veel bezittingen verkopen. Ook wil ik kleiner gaan wonen.”

Drie jaar de kans
Maar met de doorstart van het circus gloort er weer hoop aan de horizon. “Meneer Duursma heeft verstand van geld verdienen. Hij zei: we gaan het drie jaar proberen. Het eerste jaar kost het geld, het tweede jaar draaien we quitte en het derde jaar moet er winst komen. Zo niet: even goede vrienden maar dan stoppen we ermee.”

Steyvers beseft goed dat zij deze tweede kans met beide handen moeten aangrijpen. “Er is veel geld ingepompt, met veel restauraties en ook prachtige nieuwe kostuums. Het moet dus nu gebeuren. Maar ik heb er meer dan 200 procent vertrouwen in dat het gaat lukken.”

Bron: rtlnieuws.nl (02 oktober 2016 15:55)

Zie ook:
Circus Renz komt terug
Circus Renz wil herrijzen in Haarlem
25 Jaar Kerstcircus Haarlem: Kerstshow Revival 23 december 2016 t/m 08 januari 2017

Links:
www.kerstcircushermanrenz.nl
www.renz.nl
www.duursmagroep.nl
Online Ticketshop Kerstcircus Haarlem 2016-2017

Volg Kermis.wordpress.com op en

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Geef een reactie

