Column Panorama Bobbi Eden: Koude kermis

Column Panorama Bobbi Eden: Koude kermis

2016-04-22 19:00:00


Foto: Panorama.nl

Nederland – Als ik in Nederland ben, doe ik in de weekenden veel meet-and-greets. Vorig jaar waren het er iets meer dan honderd in zeven maanden tijd. Dus ja, ik schnabbel. Mag toch? Dat huis in Hollywood moet immers ook gewoon betaald worden. Maar wat gebeurt er nou eigenlijk op zo’n meet-and-greet? Simpel. Ik ga met iedereen die dat wil op de foto, we maken gezellig een praatje of ik schenk, tot grote hilariteit, een paar biertjes. En dat alles volledig gekleed. Niks aan de hand, iedereen blij.

Maar helaas dacht de plaatselijke SGP/ChristenUnie uit Woerden, in dit geval in de persoon van ene Simon Brouwer, daar heel anders over. Simon vind het allerminst om te lachen dat ik de plaatselijk kermis op 22 april kom openen. En om zijn mening tegenover de landelijke journalistiek te verantwoorden kwam de ene belediging en leugen na de andere uit het mondje van Brouwer. Ik zou met subsidiegeld zijn gehaald. Leugen. Ik pas niet op Koningsdag. Ik kom helemaal niet op Koningsdag. Ga zo maar door. En met termen als ‘zulke figuren’ en ‘ze is niet om haar intelligentie uitgenodigd’ was de toon gezet en was het smullen geblazen voor de pers. Voor alle duidelijkheid: ik heb persoonlijk contact gezocht met Simon Brouwer om te proberen een gesprek met hem te hebben zodat we wat misverstanden uit de lucht kunnen halen. Maar via de pers, lekker makkelijk, laat Brouwer weten ‘hier geen behoefte aan te hebben’.

Dat ik niet met open armen en benen in de hemel zal worden ontvangen zal voor niemand een verrassing zijn. En dat de mannen van de SGP/ChristenUnie geen fans van mij zijn, zal ook niemand verbazen. En dat is oké. Het is voor mij geen prioriteit om leuk gevonden te worden door een clubje die verkrachte vrouwen geen abortus gunt, om maar een middeleeuws programmapuntje te noemen van deze mannenbroeders.

In het EO-programma De Tafel van Tijs op NPO2 doet Kees van der Staaij er nog een schepje bovenop. Ik ben een ‘omstreden figuur’ die – hij haalt de leugen nog maar eens van stal – op Koningsdag de boel kom opvrolijken en dat dat niet niet gepast is bla bla bla. Er komt eigenlijk alleen stront uit.

Aan tafel zit ook Frank G. Bosman, cultuurtheoloog. Die komt wel met een paar zinnige opmerkingen. Zo zou de enige winnaar van deze discussie Bobbi Eden heten. Klopt. Door alle ophef in de pers staat bij ons boekingskantoor de telefoon roodgloeiend en koppen we de ene meet-and-greet na de andere binnen. Waarvoor mijn dank, SGP/ChristenUnie! Ook oppert Frank G. Bosman dat Van Der Staaij mij eens uitnodigt in de kerk, om mij aan de tand te voelen en te vragen waarom ik doe wat ik doe. “Dan zit de kerk ook een keer vol,” stelt Bosman. Daar heeft hij een punt. Ik trek namelijk volle zalen, hahaha. Helaas: gaat niet gebeuren, zegt Van der Staaij, want hij is ervan overtuigd dat ik niet zal komen. Nou Kees, ik heb nieuws voor je: ik kom wél!

Tenminste, als er wél gewoon 1750 euro afgerekend wordt, net als overal. Money talks en God betaalt cash!

Amen.

Lees meer op Panorama.nl >>>

Bron: www.panorama.nl

Attracties Kermis Woerden 22 t/m 27 april 2016 Klik hier

Zie ook:
Zesdaagse kermis Woerden biedt spektakel voor alle leeftijden
ChristenUnie/SGP kritisch over komst Bobbi Eden naar Woerdense Koningskermis
Koningskermis Woerden “de grootste kermis van het Groene Hart”

www.twitter.com/bobbieden
www.bobbieden.com

Volg Kermis.wordpress.com op en

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Geef een reactie

