Dag 03 Themepark.nl goes Denemarken Tivoli Gardens

Dag 03 26 augustus 2006 Themepark.nl goes Denemarken Tivoli Gardens :

Zaterdag :  De wekker ging wederom om 08.45, ’s nachts was ik nog naast mijn bed gedonderd met als gevolg een schaafplek op mijn been, aangezien die tegen mijn rolstoel aankwam. (ik zei nog ’s avonds tegen mijn kamergenoot wat een smalle bedden…). Om 10.30 gingen we weer verzamelen om met zijn allen weer naar Tivoli te gaan lopen waar we vandaag de hele dag zouden zijn. Om 11.00 gingen we door de ingang waar een persdame ons al stond op te wachten voor de rondleiding door de Rutschebanen (uit 1915 en een van de oudste nog opererende achtbanen van de wereld).


Foto : Blaaskaak

De groep werd in 3-en gedeeld en de eerste groep kon de rondleiding beginnen. Ik kon helaas niet mee met de rondleiding en ging met de tweede groep mee om mezelf later weer bij de eerste groep aan te sluiten wanneer groep 2 de rondleiding kreeg.


(Star Flyer Himmelskibet 80m hoog)
Eigen foto


Eigen foto


Eigen foto


Eigen foto


Eigen foto


Eigen foto


Eigen foto

Rond 18.00 stond ik te wachten bij de uitgang van de Odinexpressen waar een aantal tp-ers inzaten. Opeens begon het te regenen, eerst zachtjes dus ik schuilen onder een boom, toen wat harden dus ik deed mijn capuchon op. De groep tp-ers stapten net in de trein toen er echt een enorme stortbui naar beneden kwam. De operator van de attractie zette de trein toch in gang maar de trein slipte al in de eerste bocht en ging niet meer voor of achteruit. Uiteindelijk kon de trein toch achteruit terug naar het station. Iedereen die eruit stapte was door en doornat en ik zelf inmiddels ook. We besloten om naar het hotel te gaan om droge kleren aan te doen. De groep waarmee ik naar het hotel ging wilde echter weer terug naar Tivoli. Het regende echter nog steeds en aangezien zelfs ook het zitkussen van mijn rolstoel nog steeds zeiknat was besloot ik om niet mee te gaan en in het hotel te blijven. Zodoende is mijn zaterdagavond eigenlijk letterlijk in het water gevallen. Maar op het moment dat ik moest besluiten of ik mee terugging of niet heb ik de juiste keuze gemaakt.


Foto : Superwomen

Ik had gelukkig zelf nog wat eten en drinken bij me dus dat is helemaal goed gekomen en heb ’s avonds op mijn gemak mijn spullen alvast ingepakt en al het muntgeld dat ik nog had omgewisseld in papiergeld bij de receptie van het hotel. Rond een uur of 23.00 ben ik vervolgens naar de lobby van het hotel gegaan waar ik in wat boekjes heb zitten lezen alvorens de eerste groep tp-ers alweer naar het hotel kwam en bij mij kwam zitten. We hebben daar vervolgens tot 01.30 gezellig gezeten voordat ik om 01.45 ging slapen. Tivoli Gardens is echt een heel mooi en sfeervol park.

Meer verslagen en foto’s van dag 3 op Themepark.nl

Website Tivoli Gardens : www.tivoli.dk

Geef een reactie

