Dag 02 Themepark.nl goes Denemarken Bakken & Tivoli Gardens

Dag 02 25 augustus 2006 Themepark.nl goes Denemarken Bakken & Tivoli Gardens :

Vrijdag : Om 08.45 ging de wekker alweer waarna ik met mijn kamergenoot om 09.00 ben gaan ontbijten in het hotel. We gingen pas naar Bakken om 12.00 dus tot die tijd mocht je doen wat je wilde. Ik ben eigenlijk het overzicht kwijtgeraakt van wie waar wanneer heenwilde enzo dus ik ben in het hotel gebleven. Tegen 12-en verzamelde iedereen zich bij de bus om naar Bakken te gaan wat op een klein uurtje rijden van het hotel lag. Echter niet voordat we een tussenstop gemaakt hadden bij het bekende symbool van Kopenhagen/Denemarken : De Kleine Zeemeermin.


Eigen foto

Bij de ingang van Bakken, volgens eigen zeggen het oudste pretpark ter wereld, kreeg iedereen een polsbandje zodat je in alle attracties kon. Ik lees vandaag pas op het forum dat je ook nog een pin kreeg deze heb ik niet gehad, waarschijnlijk doordat ik mijn polsbandje op een andere ple kreeg. Achja, jammer maar niet echt erg.


Eigen foto

In Bakken kregen we om 13.00 uur uitgebreide rondleiding in en op de Rutschebanen uit 1932 gevolgd door een ERT (Exclusive Ride Time). Op het middenterrein van de Rutschebanen is ook de groepsfoto gemaakt :


Foto : Disneyfreak

De groep werd hier ook in 2 groepen verdeeld omdat dit handiger was voor de rondleiding. Ik ging met de groep mee die als eerste een ERT kreeg en daarna een rondleiding. Voordat deze trip begon had ik me voorgenomen om deze achtbaan in ieder geval te doen. Ik kon vrij makkelijk via de uitgang van de baan in het station komen en nadat de anderen hun eerste rondje op de baan gemaakt hadden stapte ik ook in.

Wat heb ik genoten van deze baan zeg! Omdat mijn spieren helaas wat anders wilden was ik na 1 rondje in deze achtbaan helemaal kapot en leeg van binnen dus moest ik er jammergenoeg wel uit. Dat dit zou gebeuren wist ik van te voren. Terwijl de anderen hun derde en laatste (fotostop) rondje gingen maken op de Rutschebanen kon ik in het station uitrusten en toen de trein weer het station in kwam ging het gelukkig alweer wat beter met me. Omdat mijn spieren juist gaan tegenwerken met dit soort snelheden en krachten stap ik niet vaak in achtbanen, maar deze had ik toch echt niet willen missen !


Foto : Biggles


Eigen foto


Eigen foto

Na de rondleiding en de ERT mocht ieder voor zichzelf door het park gaan. Wat mij betreft was Bakken de verrassing van deze Denemarkentrip een zeer mooi en gemoedelijk park, met leuke attracties en tig restaurantjes, waar je gewoon doorheen kan wandelen. Wil je een attractie in dan betaal je aan de kassa van de attractie of je koopt bij de ingang een polsbandje.


Eigen foto


Eigen foto


Eigen foto


Eigen foto


Eigen foto

Om 18.00 moesten we weer bij de bus zijn waarna we weer naar het hotel vertrokken. Rond 19.00 moesten we verzamelen voor de ingang van het hotel aangezien we gezamelijk gingen eten in restaurant Hercegowina in Tivoli Gardens. Door een paar mede-forummers ben ik de trappen opgeholpen in het restaurant alvorens ik daar heerlijk gegeten heb. Tijdens het eten kwam er ook nog een 3-mansorkestje bij ons staan en nadat ze aan iemand gevraagd hadden waar we vandaan kwamen werd er een Hollandse medley ingezet met o.a. "Tulpen uit Amsterdam". Dit werd uiteraard een dolle boel want 35 enthousiaste maffe themeparkers zongen natuurlijk mee. Na dit orkest kregen we een toespraakje van een van de managers van Tivoli Gardens die als verrassing voor ons allen een polsbandje had zodat we na het eten nog even van de attracties in Tivoli Gardens konden genieten.


Foto : Biggles


Foto : Superwomen


Eigen foto


Eigen foto

Meer verslagen en foto’s van dag 2 op Themepark.nl

Website Bakken : www.bakken.dk

Geef een reactie

