Dag 01 Themepark.nl goes Denemarken Vertrek & Sommerland Syd

Dag 01 24 augustus 2006 Themepark.nl goes Denemarken Vertrek & Sommerland Syd :

Donderdag : Op woensdagavond had ik mijn 2 tassen al ingepakt zodat ik donderdagmorgen zo snel mogelijk in de auto kon stappen. We moesten om 06.30 verzamelen bij Station Schothorst in Amersfoort, dus ik had mijn wekker op 04.30 gezet om zodoende tussen 05.15 en 05.30 te kunnen vertrekken Om 03.30 werd ik wakker en dacht ik lekker kan nog een uurtje blijven liggen om vervolgens pas weer om 05.15 wakker te worden… Snel mijn kleren aan etc. en iets over 05.30 zat ik in mijn auto om vervolgens om 06.20 bij station Schothorst aan te komen.

Rond 07.00 uur vertrokken 35 tp-ers dan richting Denemarken uitgezwaaid door Sander (Lizzzard). In Groningen kregen we nog een chauffeurswissel alvorens we via Duitsland echt naar Denemarken gingen. Onderweg Busbingo gespeeld (we moesten achtbaannamen wegstrepen i.p.v. getallen) en dvd’s gekeken (o.a. Bob Ross, Muppetshow). De organisatie van deze trip had ook voor goede ontbijt/lunchpakketjes gezorgd voor iedereen.

Vlak over de grens met Duitsland lag het eerste park al : Sommerland Syd, waar we rond 15.00 aankwamen. Dit kleine parkje heeft 2 achtbanen waaronder de Tornado, een inverted boomerang.


Eigen foto


Foto : RoelerMF


Foto : Superwomen


Eigen foto

Na Sommerland Syd werd het tijd om wat te gaan eten bij de bekende grote goudgele M, waarna we via een 17 kilometer lange brug (Tol voor de bus €135,–) richting Kopenhagen gingen.


Eigen foto

Om 21.45 kwamen we aan bij ons hotel Cabb Inn City voor de komende 3 nachten, wat op zeer korte loopafstand van Tivoli Gardens ligt. Na het inchecken zijn we met de groep nog even het centrum van Kopenhagen ingegaan (langs Tivoli uiteraard) om daar nog wat te gaan drinken.

Meer verslagen en foto’s van dag 1 op Themepark.nl

Website Sommerland Syd : www.sommerland-syd.dk

Geef een reactie

