Disneyland Resort Parijs 28 t/m 30 april 2006 01

Disneyland Resort Parijs 28 t/m 30 april 2006 Dag 01

°o° Vrijdag 28 april 2006 :

Om 05.30 ging mijn wekker, de dag ervoor, donderdag, had ik al vrij van mijn werk dus toen alles wat mee moest in een trolleykoffertje en een rugzak kunnen doen, dus dat was allemaal al klaar. Rond 05.45 belde mijn oom dat hij bijna bij mijn huis was, even later stond hij bij me voor de deur en om 06.10 zaten we in de auto op weg naar Frankrijk. Bij Hazeldonk nog even een tank- en ontbijtstop gemaakt om 08.00 uur en verder rond 10.00 nog even een tussenstop gemaakt op een parkeerplaats in Frankrijk om de benen te strekken alvorens we om 12.15 het parkeerterrein opreden van Sequoia Lodge, ons hotel voor de komende dagen.

Na het inchecken zijn we gelijk naar het Disneyland Park gegaan aangezien we pas vanaf 15.00 uur de kamer in konden. De eerste- en laatste keer dat ik hier was was half mei 1992 (1 maand na opening) en het gaf een heerlijk gevoel om weer het park binnen te gaan. Als eerste een “Blue card” opgehaald bij de City Hall welke mij toegang via de uitgang gaf van de diverse attracties, i.v.m. mijn rolstoel.

De eerste attractie die we deden was “Buzz Lightyear Laserblast”, die begin april geopend is. Wat een superleuke attractie is dit zeg! Daarna “Les Mystères du Nautilus” gedaan en vervolgens wat gegeten in “Videopolis”. Toen was het ongeveer 16.00 uur en besloten we de parade te bekijken op Central Plaza. Na afloop daarvan op ons gemak via Disney Village teruggegaan naar ons hotel om onze spullen uit de auto te halen en naar de kamer te brengen en om wat bij te komen van de toch al lange dag.

Rond 18.30 zijn we weer naar het Disneyland Park gegaan welke nog tot 20.00 open was. De enige attractie die we toen gedaan hebben was “Phantom Manor”, maar dan wel 2x achter elkaar. Wat blijft de attractie toch mooi om te zien en leuk om te doen. Hier ook Yvonne nog even gezien, een medeforummer van Themepark.nl, die momenteel bij deze attractie werkt. Daarna weer teruggegaan naar ons hotel en onderweg al het nodige geld uitgegeven aan souvenirs. Terug op de hotelkamer ook even in bad geweest, was wel even lekker, hier thuis heb ik i.v.m. de beschikbare ruimte geen bad, alhoewel dat voor mijn spieren alleen maar goed is.

Hieronder foto’s van de vrijdag :


Tussenstop op parkeerplaats langs snelweg


Fantasia Garden


“Sleeping Beauty Castle”


Bij de balie in de City Hall


Discoveryland


Wachten op Parade


“Le Chateau de la Belle au Bois Dormant”


De Parade


“PanoraMagique”


“Phantom Manor”


“Big Thunder Mountain”


Mickey zwaait iedereen uit

Geef een reactie

